Zorg jij vaak beter voor een ander dan voor jezelf? Moet jij nogal veel van jezelf? Ligt jouw lat erg hoog, voor jezelf en ook voor de ander? Heb je het gevoel dat je een keer door de mand gaat vallen? Dat je niet goed genoeg bent? Dit zijn zo een paar voorbeelden die maken dat jij continu onder druk staat. En waarschijnlijk ben je deze gevoelens inmiddels zo gewend, dat je niet eens meer door hebt dat je zo gespannen bent. Zodat je op een dag in een burn-out terecht komt, of merkt dat je er dicht tegenaan zit. Tijd om er wat aan te gaan doen.

Omdat het gaat om onbewuste processen kan je dit niet alleen. Met rust alleen ben je er namelijk niet. Het is ook belangrijk dat je inzicht krijgt in de dieperliggende oorzaak. Iets in jou zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld steeds weer over je grenzen gaat, of dat je je werk moeilijk los kunt laten. En dat is wat ik als burn-out coach met jou ga aanpakken. Door te begrijpen waarom je dat doet, kan je het ook veranderen.

Ik werk met Acceptance and Commitment Therapy, kortweg ACT. Act is een wetenschappelijk aangetoonde effectieve methode. De focus van ACT ligt in het vergroten van je authentieke zelfvertrouwen met behulp van emotionele veerkracht en flexibiliteit. ACT kijkt daarbij naar wat de invloed is van jouw gedachten op jouw dagelijkse leven en hoe je hiervan losser kunt komen. Daarnaast ga je leren handelen naar wat voor jou waardevol is in het leven.

The Choice Point door Dr Russ Harris, over wat ACT voor je kan doen

Wat kan ik voor je betekenen?